lördag 12 maj 2012

Såhär målar jag ögonbrynen


Jag tänkte visa er lite snabbt hur jag gör när jag målar i mina ögonbryn. Jag använder Isadora Eyebrown pencil with brush Dark Brown. Det är viktigt att välja en färg som passar bra till din hårfärg. Eftersom jag har ganska mörkt hår egentligen så har jag mörka ögonbryn.

1. Jag börjar alltid med att kamma mina ögonbryn uppåt i början, snett uppåt i mitten och nedåt i slutet.
2. Sedan använder jag min ögonbrynspenna och fyller först i undersidan av ögonbrynet och ända ut i böjen längst ut på ögonbrynet.  Detta gör jag för att fixa formen på ögonbrynen.
 3. Sen fyller jag i med ögonbrynspenna i resten av ögonbrynet. När jag fyller i med färg så följer jag alltid stråets form.
4. Till sist kan man använda brynfix eller bryngelé. Men jag använder hårspray på en rengjord gammal mascaraborste och kammar ögonbrynet uppåt i början, snett uppåt i mitten och nedåt i slutet. För att få brynen att hålla hela dagen.

Inga kommentarer: