lördag 28 april 2012

Sun Worshiper Tutorial

Här kommer Tutorialen till Makeupen Sun Worshiper som passar så fint till dig som har blåa ögon.
Alla ögonskuggorna kommer från Eleven 120 Colour Eye Shadow Set.

1. Först lägger du Make Up Stores High Tech Lighter över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet samt lite under ögat.Detta gör jag för att ögonskuggorna ska få starka färger samt hålla längre. Sen lägger du lite vit ögonskugga i inre ögonvrån.
2. Lägg sedan en gul/guldig ögonskugga bredvid den vita ögonskuggan på ögonlockets mitt. Sudda in färgerna i varandra så övergången blir jämn. 
 3. Sedan applicerar du rosa ögonskugga på den gula/guldiga ögonskuggan samt hela vägen till ögonlockets ytterkant. Den gula/guldiga ögonskuggan och den rosa ögonskuggan smälter in i varandra och det blir en orange nyans med rosa ytterst.
 4. Nu ska du lägga en en brun nyans i ögongloben. Se till att det inte kommer brun ögonskugga på ögonlocket. Lägg även lite brun ögonskugga under ögat. Applicera också svart ögonskugga i övre och undre vattenlinjen.
 5. Dags för eyeliner med en lite vinge. Jag har använt Isadora colourful eyeliner Black. Jag har även använt Make Up Stores glitter eyeliner Goldigger som jag lagt på den gula/guldiga ögonskuggan för att det ska glittra lite fint! (syns dock inte så mycket på bilderna) 
 6. Till sist lägger du ett eller två lager mascara och sen är det klart! Jag har använt Maybelline One by One volum express mascara.

Inga kommentarer: