tisdag 17 april 2012

Cracked Medallion Tutorial

Här kommer också Tutorialen på Sminkningen jag gjorde i Lördags.

1. Först  Lägger jag High Tech Lighter Platina på hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet. För att få ögonskuggorna att fästa bättre och att färgerna ska bli starkare. Sen lägger jag en ganska ljus brun ögonskugga från Eleven 120 Colour Eye Shadow Set på ögonlocket.
 2. Sedan applicerar jag en kopparfärgad ögonskugga (från samma set) i ögongloben för att ge ögat lite skuggning.
3. För att ta bort de skarpa kanterna på ögonskuggorna så suddar jag in en ljus ögonskugga över den kopparfärgade ögonskuggan.
Jag applicerar också svart ögonskugga i övre och undre ögonfransraden.
jag la sedan en lila och ljusblå ögonskugga under ögat för att få lite mer färg i sminkningen. Jag tycker lila och ljusblått smälter in fint i varandra.

4. Sedan lägger jag en eyeliner på ögonlocket med en lite vinge längst ut i kanten. Eyelinern jag använde är Isadora colourful eyeliner Black.
5. Till sist lägger du på ett eller två lager mascara. Jag har använt Maybelline One by One volum express mascara. KLART!

Inga kommentarer: