tisdag 24 april 2012

Apple Tutorial

Hejsan!
Jag är hemma med otrolig nackspärr. Det är tur att jag gör mina blogginlägg flera dagar i förväg så det är bara för mig att lägga ut det. Här kommer Tutorialen för makeupen Apple.

1. Först lägger du Make Up Stores High Tech Lighter över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet samt lite under ögat.Detta gör jag för att ögonskuggorna ska få starka färger samt hålla längre.
 2. Sedan applicerar du en vit ögonskugga på ögonlocket samt längst in mot näsbenet. Denna vita ögonskugga kommer från Eleven 120 Colour Eye Shadow Set.
3. Ta en ganska ljus grön ögonskugga och applicera den i ögongloben samt under ögat. Denna ögonskuggan kommer från Eleven 120 Colour Eye Shadow Set.
4. Sen tar du en mörkare grön ögonskugga och lägger som en böjd linje från ögongloben och ner under ögat.
Lägg en ljusbeige/vit ögonskugga ovanför de gröna ögonskuggorna ända upp till ögonbrynet för att ögat ska ljusas upp.
Sudda in ögonskuggorna i varandra så övergångarna mellan färgerna blir mjuka.
5. Lägg en eyeliner ovanför övre ögonfransraden. Jag har använt Isadora colourful eyeliner Black. Fyll i med svart ögonskugga mellan fransarna ovanför och under ögat. 
 6. Lägg på ett eller två lager mascara. Jag har använt Maybelline One by One volum express mascara. Sedan är det klart!

Inga kommentarer: