onsdag 4 januari 2012

Goldfever Tutorial

Här kommer min tutorial på guldfeber sminkningen. Den var mycket rolig att göra och resultatet blev mycket glittrigt. Det är mycket glittrigare IRL än vad ni ser på bilderna.
Jag har använt:
  • Maybelline the Falsies volum express mascara.
  • Isadora colourful eyeliner Black.
  • Isadora Eyebrown pencil with brush Dark brown.
  • Isadora Eye Shadow Quartet, nummer 51 Cappuccino. 
  • Eleven 120 Colour Eye Shadow Set. 
  • Cyber Glitter från Make Up Store i färgen Gold.
  • Mixing Liquid från Make Up Store.
  • Elizabeth Arden Ceramide Plump Perfect Lipstick, nummer 23 Perfect Scarlett.

1. Först lägger du en ljus beige ögonskugga under och över ögonlocket och ända upp till ögonbrynet, för att ögat ska få en fin lyster. Jag har använt den ljusaste nyansen i Isadora Eye Shadow Quartet, nummer 51 Cappuccino. Sedan har jag lagt en gul ögonskugga från paletten från eleven.se över ögonlocket och i globlinjen.
2. Sedan fyller jag i övre och nedre fransraden med svart ögonskugga med en spetsig makeup pensel. Lägg en eyeliner på ögonlocket. Och fyll i mellan fransarna med svart ögonskugga så det inte blir ljusa nyanser mellan ögonfransarna.
3. Nu är det dags för glitter! Blanda glittret med Mixing Liquid från Make Up Store och fäst det sedan över hela ögonlocket och en liten bit ovanför globlinjen.
4. Lägg på ett lager av mascara på ögonfransarna. Glöm inte att fixa till dig ett par fina röda läppar. Sen är du klar för fest!

Inga kommentarer: