måndag 21 november 2011

Dagens makeup på 10 minuter

Idag blev det en neutral look. Liknande den jag hade i Lördags. Jag hade inte så mycket tid på mig när jag skulle sminka mig idag.
Det är ett väldigt bra tips tycker jag på en snabb sminkning.
Du gör såhär:
  1. Lägg en fin grund genom att börja med en foundation som passar din hudton. Jag har använt Maybelline dream Matte Mousse, nummer 040 Fawn. 
  2. Applicera sedan puder över ansiktet för att få en finare lyster över foudationen. Jag har använt Isadora velvet touch compact powder, nummer 16 Olivebeige Mist.
  3. Sedan använder jag en rouge som jag lägger på kindbenens övre kant, för jag vill att mina kinder ska se rundare ut. Jag har använt rougen Isadora Perfect Powder Blusher, nummer 19 Frosty Mocha.
  4. Lägg sedan en ljus ögonskugga på hela ögonlocket. jag har använt isadora eye shadow Quartet, nummer 51 Cappuccino.
  5. Fixa till ögonbrynen lite snabbt med Isadora Eyebrown pencil, nummer 21 dark brown.
  6. Sedan lägger du en linje med eyeliner på ögonlocket. jag har anv'nt Isadora Colourful eyeliner, nummer 10 Black.
  7. Till sist avslutar du med ett lager mascara. jag har använt mig utav Maybelline Define-a-lash volume marcars, very black.
  8. Lägg på ett schysst läppglans och du är klar!
För mig tog det endast 10 minuter så var jag klar.

Inga kommentarer: