torsdag 3 november 2011

Dagens makeup Glitter brown

Hejsan!
Idag tänkte jag visa en lite mer neutral sminkning. Men eftersom jag inte vill ha det allt för tråkigt så valde jag ögonskuggan MAC pigment Tan. Det är en glittrig brun ögonskugga som piffar till det lite extra.
Jag har använt:

  • Maybelline Define-a-lash volume mascara.
  • Isadora colourful eyeliner Black.
  • Isadora Eyebrown pencil with brush Dark brown.
  • Den glittriga bruna ögonskuggan heter Mac pigment. Finns att köpa här (Jag har valt färgen "Tan").
  • Rött läppstift från Elizabeth Arden, Ceramide plump effect lipstick, Perfect scarlett nummer 23.

Eftersom jag inte valde så mycket färg på ögonen så valde jag mer färg på läpparna istället. Idag blev det RÖTT!


 

Jag anser att om man har mycket färg på ögonen så ska man ha lite diskretare läppstift eller läppglans. Om man har lite diskretare makeup på ögonen så tycker jag man ska fixa till det med lite mera färg på läpparna.

Inga kommentarer: