onsdag 28 mars 2012

Stawberry Margarita Tutorial

Nu tänkte jag visa er steg för steg hur man gör makeupen Strawberry Margarita.

1. Börja med att lägga en Beige silvrig ögonskugga på hela ögonlocket ända upp till ögonbrynen. Jag har använt Mineral Proof Eyeshadow Creamy. Lägg också en svart ögonskugga i de övre och undre ögonfransraderna.
 2. Nu är det dags att lägga på lite rosa ögonskugga. Denna rosa ögonskuggan har jag tagit från paletten som heter Eleven 120 Colour Eye Shadow Set. Lägg ögonskugga längst in och längst ut på ögonlocket. Och för att få djup i ögonen så lägger man lite ögonskugga i ögongloben också. Lägg en riktigt silvrig ögonskugga mitt på ögonlocket samt under nedre fransraden.

3. Sen lägger du på en fin eyeliner med en måsvinge längst ut i kanten på ögat. Denna eyelinern heter Wet n Wild H2O proof liquid eyeliner.
 4. Till sist lägger man på ett lager mascara. Min mascara heter Maybelline One by One volum express mascara. Sen är det klart!

Inga kommentarer: