onsdag 7 mars 2012

Framhäver du din ögonfärg?

När du ska välja ögonskugga ska du egentligen tänka på vilken färg som framhäver dina ögon mest. Det brukar inte jag alltid tänka på eftersom jag vill ha en viss färg ändå. Jag tänkte visa er hur ögonfärgen framhävs beroende på vilken ögonskugga du använder. I ett tidigare inlägg på denna länk har jag pratat om kontrastfärger och vilka färger som framhäver varandra. Har du flerfärgade ögon så bestämmer du själv vilken färg som du vill framhäva och anpassar ögonskuggan efter det. Nedan får ni se i bilder att färg på ögonen och ögonskugga framhäver varandra.


Har du gröna ögon så passar du bäst i lila ögonskuggor.

 


Om du har blåa ögon så passar du bäst orange, guld och bronze ögonskugga.


 Bruna ögon passar i alla färger men jag tycker det blir fint med jordnära färger så som grönt.






Jag som har gröna ögon ska egentligen inte använda grön ögonskugga för då framhävs inte mina ögon på ett fint sätt. Här nedan ser ni skillnaden mellan bruna ögon och gröna ögon till grön ögonmakeup:

De gröna ögonen bara smälter in medan de bruna ögonen ger en intensitet i blicken.

Inga kommentarer: