onsdag 15 februari 2012

Purple Storm Tutorial

Nu tänkte jag visa er en Tutorial på Purple Storm som jag visade er i måndags. Det är en lätt makeup och tar inte så lång tid att göra. Jag hade redan på mig eyeliner och mascara innan jag skulle göra denna Tutorialen. Annars så ska man alltid lägga eyeliner och mascara sist i sminkningen.

 1. Först lägger du en ljus beige ögonskugga över hela ögonlocket och ända upp till ögonbrynen. Sedan lägger du en mörk lila ögonskugga på hela ögonlocket och en liten bit ovanför globlinjen. Lägg även lite lila ögonskugga i yttre underkanten av nedre ögonfransraden.
 2. Nu är det dags att  lägga lite ljusblå ögonskugga precis ovanför och även lite på den lila ögonskuggans övre kant.
3. Sudda in den ljusblåa ögonskuggan i den lila med en mjuk borste. Lägg lite ljusblå ögonskugga under nedre fransraden i ögats innerkant. För att få en mörkare blick kan du lägga en mörk eller svart ögonskugga i ögonlockets ytterkant.








KLART!

Inga kommentarer: